Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van NickenJose - WaarBenJij.nu Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van NickenJose - WaarBenJij.nu

Cusco

Door: Joni

21 Oktober 2014 | Peru, Cuzco

Vanmorgen om vier uur aangekomen in Cusco. Op het station een hospedaja gevonden waar we direct een kamer konden betrekken. Met de hele dag warm water en ontbijt inbegrepen. Op vier blokken van het centrale plein. Wij hier naar toe en om vijfuur gelijk maar gaan slapen. Om kwart voor negen ontbijt. Hierna naar het centrum. Eerst de toeristen info opgezocht daar we wilde weten waar we het adres van Betty en Blanca in Cusco konden vinden. Betty is een vriendin van José en had haar appartement aangeboden als we in Cusco zijn. Dit was niet eenvoudig uiteindelijk heeft de info Blanca gebeld en een route beschrijving gehad om aan de taxi door te geven. Wij in de taxi op pad tot we bij weg werkzaamheden vast liepen. Maar dat was wel in de buurt. De taxi heeft ook weer gebeld naar Blanca en toen moesten we een klein stukje terug. Wat blijkt nu ze woont in een wijk in aanbouw en als het meezit is er over twee maanden bestrating. Dus inderdaad lastig te vinden en straat namen zijn ook niet dik gezaaid. Als oriëntatie punt gaan we nu maar het benzine station nemen aan de spoorlijn tegenover haar straat, Het is een heel mooi appartement met een grote slaapkamer. We spreken af dat Blanca ons om acht uur ophaalt bij ons hotel en we onze spullen gaan verhuizen. Weer terug naar het Plaza des Armes. Het was inmiddels lunch tijd dus een stukje lokaal gerecht gegeten. José had het haar al als poncho. We waren toch nog op de Plaza dus eerst de kerk bezocht. Staat vol met altaar stukken. Niet helemaal onze stijl, maar wel veel hout snijwerk en blad goud. Je mocht er geen foto’s maken maar bij het kaartje kreeg je een dvd met foto’s. Maar daar hebben we nog geen speler voor gevonden. Vervolgens naar de kathedraal blijkt een samenstel te zijn van de heilige familie kapel, de Kathedraal en de Tempel van de Triomf. Ook hier weer een overdaad aan versierselen en altaar stukken. En ook hier weer hele mooie houtsnijwerk bankjes voor de heren die het goede voorbeeld moeten geven.. Nog even schuilgehouden daar tot de bui over was en een eetplaatsje gaan zoeken. Hierna naar het hotel en wachten op Blanca. Toen ze arriveerde alles in een taxi geladen en verhuist. ’s Avonds heerlijk geslapen in het ruime bed.