Huancacalle - Reisverslag uit Cuzco, Peru van NickenJose - WaarBenJij.nu Huancacalle - Reisverslag uit Cuzco, Peru van NickenJose - WaarBenJij.nu

Door: Joni

28 Oktober 2014 | Peru, Cuzco

Vanmorgen om half vier gewekt door de radio van de beneden buurman. Toch nog maar even blijven liggen tot zes uur. Na het opstaan de slaapzakken en andere spullen ingepakt en beneden bij de deur gezet . Het is nog steeds niet duidelijk hoe het gaat vandaag. Rady is blijkbaar gisteren nog naar de auto gegaan en een, voor ons, onduidelijk verhaal over een monteur die ons zou komen ophalen en achter ons aan zou rijden naar Cusco. Maar het bleek iets anders te gaan. Na het ontbijt met de bagage naar het begin van het dorp gelopen. Dit blijkt de opstap plaats te zijn voor de lokale taxi’s. Deze rijden het dal op en neer en als er plaats is kan je meerijden. En plaats is er al snel, beetje opschuiven maar. Wij in de pick-up en op weg naar het dorp waar de auto staat. Onderweg was het een in en uit van mensen en spullen. Zelfs een varken wat van de vrachtwagen voor ons was gevallen werd ingeladen. Zat de chauffeur ineens met een varken opgescheept. En het arme dier wist ook niet waarheen. Komen we een paar dorpen later de wagen weer tegen en werd er gevraagd of we een varken hadden gezien. De chauffeur heel verbaasd kijken en vragen waar gaat het over. Uit