Cajes Nationaal park - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van NickenJose - WaarBenJij.nu Cajes Nationaal park - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van NickenJose - WaarBenJij.nu

Cajes Nationaal park

Door: Joni

27 September 2014 | Ecuador, Cuenca

Vanochtend weer op tijd op voor een wandeling door Cajas National Parc. De heenweg verliep niet zo voorspoedig. Allereerst zijn we twee haltes te lang blijven zitten voor de bus naar Cajas. Vervolgens reed de bus ons tegemoet. Een half uur te vroeg. Het verkoop punt voor de buskaartjes was nogal moeilijk te vinden. Voor het gemak heb je twee bus terminals een voor het stads vervoer en een voor provinciaal vervoer. Bij beide gevraagd maar we werden telkens in de richting van de andere terminal gestuurd. Het bleek dus dat het bus vervoer naar Cajas in een overslag depot zit. Hier de kaartjes gehaald. Later bleek dat de bus ook van hieruit vertrok. Maar we hadden bijna twee uur om het uit te zoeken bleek want de volgende bus vertrok ter compensatie een half uur te laat. Ook deed hij er langer dan normaal over. Vanaf het moment dat we uit de bus stapte lachte het geluk ons weer toe. Eerst een heerlijk soepje in het restaurant. Daarna een erg goede uitleg van een medewerker van Cajas alwaar we ons moesten registreren en werd er zelfs gekeken of we wel goede schoenen aanhadden voor de wandeling. De wandeling stond heel goed gemarkeerd. De start was op 3928 meter en ging via 3807 meter naar 3955 meter. We hebben genoten van een drie uur durende wandeling. De wandeling was niet erg moeilijk. Af en toe wat klauteren en dalen. De grootste uitdaging was hoe droog over de slootjes te komen en te blijven staan op de drassige stukjes. Uiteindelijk droog aangekomen bij de ingang van het park. De bus reed ons al gebarend voorbij en de man van het wachthuisje zei dat we maar moesten liften. De bushaltes hier zijn toch al duister soms staat er een halte maar heb je geen idee welke bus , wanneer en waarheen. En tijdens de rit stopt de bus ergens en stappen er mensen in of uit. Dit niet gedaan maar toen een vriendelijke man ons vroeg of we mee wilden rijden, nadat er iemand door de slagboom van de parkingang was gereden, het aanbod toch maar aangenomen. Het was een vriendelijke maar zwijgzame man die ons in het centrum van Cuenca afzette.