cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van NickenJose - WaarBenJij.nu cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van NickenJose - WaarBenJij.nu

cuenca

Door: nickenjose

15 September 2014 | Ecuador, Cuenca

15-09-2014
Vanochtend onze eerste schooldag. Het regent pijpenstelen maar gelukkig kunnen we veelal onder balkonnetjes en afdakjes lopen dus we worden niet kletsnat. Onze school is een prachtig koloniaal gebouw. De docenten zijn heel correct en goed voorbereid. José wordt in een nogal kaal kamertje geparkeerd met een buro, driestoelen en een kast met wat schoolspulletjes. Hij benoemt dat Maria er zo aankomt en dat is ook zo. Maria is een leuke meid van begin 30 jaar. Wij kletsen (zij vooral en ik luister) heel wat af. Het is niet de bedoeling dat ik nadenk wanneer ik wat wil zeggen maar net zoals kleine kinderen luister naar wat anderen zeggen en dat kopieer. Vandaar ook dat zij veel praat. Volgens haar een snelle manier om te leren converseren. Ook voor Nick de eerste dag ,raar eigenlijk als je samen begint . Bijna naar het zolder kamertje. Hier in een lokaal met een raam heel hoog dus wel wat muur beschikbaar om wat op te hangen. Schrijfbord en diverse kaarten van ecuador en de wereld. Nick heeft het getroffen want hij krijg les van de grote baas. De heer Fausto. We beginnen vooraan in het boek en springen na een tijdje al weer door naar een stuk verder. In de pauze was er een pauzeruimte en daar konden we koffie en of thee tappen en waren er broodjes en fruit. En kennis gemaakt met mede studenten. Hierna weer verder en voor je het wist was het alweer tijd. Nog een beetje huiswerk meegekregen en dat was dan de eerste schooldag
Vanmiddag een reisje naar de Galapagos eilanden voor Nick geboekt. Morgen terug komen voor de bevestiging. Het wordt een vijfdaagse reis met nog 1 overnachting in Guiyaquil erbij. Nick zal op een cruiseschip verblijven en ’s nacht varen zodat hij overdag volop kan genieten van alles wat de Galapagos heeft te bieden.
Aansluitend weer naar school voor een excursie met de taxi naar het atelier van een beroemde ceramist in Cuenca. Eduardo Vaga en hij is heel snel rond vliegend, want heeft ateliers hier in cuenca maar ook in europa oa in spanje en Duitsland. Hij heeft werken hangen onder andere bij de president van Ecuador en in Rome. Het ziet er dan ook prachtig uit. Daarna een stevige wandeling van daaruit terug naar onze residentie, waarbij we 439 treden gelukkig naar beneden moeten.