Vertrokken - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van NickenJose - WaarBenJij.nu Vertrokken - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van NickenJose - WaarBenJij.nu

Vertrokken

Door: Jose en Nick

11 September 2014 | Ecuador, Cuenca

11-09-2014
Om vijf uur opgestaan omdat de wekker van kwart voor vijf niet is afgegaan. Met een beetje haasten toch nog op tijd gepakt en gezakt de deur uit. Samen met ank, die ons nog even zo vroeg kwam uitzwaaien, naar de tram gelopen. Na de tram en trein op tijd op schiphol. Hier eerst zo snel mogelijk de pak afgegeven en in de rij voor de douane. Toen eindelijk koffie en naar de gate gelopen. Het inchecken met controles ging niet zo vlot. Om de trend die wij hadden ingeslagen voort te zetten is het vliegtuig een uur te laat vertrokken. Gelukkig is deze tijd onderweg ingehaald en zijn we tien minuten te vroeg geland in Guayaquil in Ecuador.
De controles zijn erg soepel verlopen en in no time stonden we buiten te kijken waar de busterminal was. Het is uiteindelijk een minibusje geworden. Ongeveer om zes uur is het busje naar Cuenca vertrokken. Dit is een ritje van ongeveer 3,5 uur. Met de stop van de buschauffeur om te eten onderweg erbij, waren we om 22.00 uur in Cuenca. Toen alle mensen vertrokken waren bood de buschauffeur aan om ons naar onze homestay te brengen. Het was even zoeken maar het blijkt dat je hier bij een adres ook de dichts bij zijnde kruising moet weten, met een huisnummer allen kom je er niet zomaar. Maar om 22.45 zaten we aan een door Enma, onze gastvrouw, speciaal voor ons gemaakt dinertje en José een klein mondje Spaans met haar kon spreken. Daarna snel naar bed aangezien we al 25 uur in touw waren.

Ook is het niet mogelijk onze mobieltjes op het mobiele netwerk aan te melden. Dus bellen en SMSen gaat niet lukken. Een wattsap naar jose gaat wel mits ze een wifi verbinding heeft. Gaf dus even niet de mogelijkheid te melden dat we ter plaatse geland waren